No jo, fakt.
Ale do mobilu to nenarvu :-D :-D :-D
Odpovědět0 0
Je to i tím že i kdyby nakrásně najednou byly k dispozici baterie s několikanásobně velkou kapacitou výrobce ji tam nedá.pouzije ji ale dá ji menší tak že navýšení o řekněme 20% bude ok a za dva roky zase 15% a tak dál tomu se říká obchodní strategie
Odpovědět0 0
Ještě tak vědět kolikrát je vyšší kapacita na hmotnost, to by prodloužilo dobu letu dronů. Větší kapacita na objem jim nepomůže.
Odpovědět1 0
Podle toho grafu se kapacita zvedne z nejakych 240 na 350 a to není zas tolik. Dělá to teda zhruba 45%, ale lepší než nic.
Odpovědět0 0
To bude totiž tím, že ten graf nic neříká o kapacitě :-) Ten říká, kolik energie se nabije při daném času nabíjení.
Odpovědět0 0
A nabijeci proud zustal stejny? Pac uz takhle je to masivni kabel k vyfuku ve Chvaleticich...
Odpovědět0 0
Elektráren a tepláren je po česku dost, takže stačí dojet k nějaké z nich :-D
Odpovědět0 0
Vyšší kapacita plus možnost nabití za 6 minut, stejná voltáž. Jasně že se zvedne hodnota v ampérech. A to tak že hodně. Ostatně, pokud se opravdu začnou množit elektromobily, tak nabíjení bude znamenat dost velké zásahy do distribuční sítě. Protože pokud si osobní auto na "benzínce" řekne při nabíjení o 500 kW, náklaďák o 1-2 MW a kamion ještě o víc, tak nestačí dráty, nestačí trafačky, ostatně nestačí ani současné elektrárny.
Odpovědět1 0
Jen tak pro zajímavost, jen přebytky toho, co ČR vyrobí, by stačily na nabití více než 6 milionů elektromobilů, což je více, než je současný počet osobních aut v ČR. A když si vezmeš, jak rychle se u nás inovuje vozový park, tak i kdyby se ode dneška prodávaly jen a pouze elektromobily, plné elektromobility (řekněme přes 95 %) bychom dosáhli asi tak v roce 2045. A jistě uznáš, že výhradně elektromobily se ještě dlouho prodávat nebudou, takže na vyřešení problémů s distribuční sítí máme asi tak 50 let. A i tak, nárůst výroby elektřiny, která by byla potřeba, není ani polovina toho, co dnes vyrobíme. Osobní auta by z větší části pokrylo rozšíření Temelína.
Co se týče "benzínek", neřekl bych, že se to bude všecko naprudko sosat ze sítě. Budou tam muset být baterie pro ukládání energie podobně, jak je to u solárních Superchargerů Tesly.
Odpovědět1 0
Žádný dnešní elektromobil nedokáže "přijímat" ani 120kW.
Odpovědět0 0
No co na to rict sem s tim. Dvojnasobna kapacita baterii by stacila oproti tomu co je ted by to byl velky prinos.
Odpovědět5 0
O tom žádná. Bylo by to fajn...
Ale když si vemu kolik bylo článků o nových technologií pro baterie za posledních řekněme 5 let, tak stále kde nic, tu nic. Prostě technologie jsou, ale z nějakého důvodu nejsou ve výrobě.
Odpovědět0 0
Jestli ono to nebude drahy :D
Odpovědět0 0
Tak některé z nich se do výroby dostaly, většinou ale ty, které přinášely zlepšení již existující technologie v řádech desítek procent a nikoli násobků. Ono se také obvykle neuvádí, co přesně stojí za vylepšením, takže se obvykle dozvíš jen něco ve stylu o 30% větší dojezd a podobně. Ty SCiB baterie se používají už dnes (měla je např. Honda Fit EV nebo Mitsubishi i-MiEV), nevidím tedy důvod, proč by se v další generaci neměly používat i nadále.
Odpovědět1 0